바롬한과는 ‘바르게 만들어 바르게 담은’ 건강한 식재료를 사용한 수제 한과 브랜드로 ‘바롬’은 순 우리말인 ‘바르다’라는 뜻을 가지고 있습니다.

 

모어댄댓에서는 ‘바르게 만들어 바르게 담은 우리네 과자’라는 바롬한과 슬로건을 효과적으로 전달하기 위해 한과의 다양한 형태 조합을 이용해 바롬한과 브랜드가 지닌 가치들을 시각화하여 그래픽 모티브로 개발했으며 정렬된 형태 조합들을 사용해 ‘바름’과 ‘정성’을 추상적 이미지로 표현하였습니다.

한과의 주 원료인 꿀이나 조청, 견과류 및 튀밥 형태에서 영감을 얻어 원료들의 각 특성을 경험으로 전달하고자 본래 한과의 색을 참고해 컬러시스템을 개발하였습니다.

 

한과의 종류와 구성별로 금액대 차이가 있어 규격이 큰 상자에는 채도가 낮은 계열을 사용함으로 각 제품의 판매 금액대에 맞게 프리미엄 이미지를 주고자 차별 점을두었습니다.

 

Barom Hangwa is a traditional Korean confections brand that uses healthy ingredients that are made and packed right. 

‘Barom’ comes from the word ‘ba-reu-dah,’ which means ‘upright’ in Korean.

 

More Than That launched the Barom Hangwa brand by using a combination of various shapes of hangwa (traditional Korean confections) to effectively convey the brand’s slogan, ‘Traditional sweets made and packed right.’ We also used graphic motifs to visualize the values of the brand while ‘goodness’ and ‘sincerity’ were represented through abstract images using aligned form combinations.

Inspired by honey, millet, nuts, and fried rice, the main ingredients of hangwa, the color system was developed by referring to the original colors to convey the characteristics of each ingredient through experience.

 

The price range differs according to the type and composition of hangwa, so we created a low saturation color system for the large box.

We used a premium image to convey a unique identity according to the sales price of each product.