Sodeulnyeok  I  Data. March 2020

2대째 내려온 갈비명가 브랜드 소들녘은 기존 육가공 시장에 형성된 올드한 디자인을 탈피한 아트적 성향이 강한 디자인을 요청해왔습니다.

 

소들녘측의 요청사항은 ‘로고는 되도록 뒷면에 삽입할것, 직접적인 제품이미지는 지양할것, 전형적인 육가공 패키지디자인을 탈피할것’

로고없이 소들녘 브랜드 이미지를 효율적으로 표현할 디자인에 대해 고민했고 그에 따라 각 패키지 제품명에 맞게 활용할 수 있는 타이포디자인을 개발하였습니다.

 

또한 만년필을 사용해 작업된 섬세한 핸드드로잉으로 소들녘 브랜드 컨셉을 보다 직관적으로 드러내고자 노력하였습니다.

 

강렬한 빛과 섬세한 선으로 완성된 일러스트는 “가족들의 밥상을 책임지는 엄마의 마음”이라는 소들녘만의 신념을 시각화해 브랜드 이미지를 전달합니다.

Sodeulnyeok, a reputable galbi brand that has been passed down to the second generation, requested a design with a strong artistic tendency. 

The brand wanted to break away from the old design that was created to reflect the existing meat processing market.

 

Sodeulnyeok’s request was “to place the logo on the back if possible,” “to avoid direct product images,” and “to break away from the typical meat processing package design.”

 

We thought about a design that would efficiently express the Sodeulnyeok brand image without it looking like an ordinary logo. 

We developed a typographic design for each product name that could be used according to each package.

 

We also wanted to reveal the brand concept of Sodeulnyeok in a more intuitive way by using delicate hand drawn images created with a fountain pen.

 

The illustrations, completed with intense light and delicate lines, deliver the brand images in a way that visualize the philosophy of Sodeulnyeok, that “the mother's heart is responsible for the family's meal.”

Packaging Design  I  Illustration